Sunday, 27 September 2015

5 Makeup Reviews / 5 Recensioni





eng/Today we discuss a bunch of new additions to my everyday makeup bag. August was my birthday month, and I have to say this year I was well spoiled by my friends and family. In addition, September is clear-out/ in with the new / back to school month so I got rid of quite a lot of old things, including old make up, and of course I needed to fill the gaps with some brand new pieces. The good news is that now that I have got opinions, I can share 'em with you.. see? I do it for the science.
So I'm going to stop rambling now, and talk you trough the best, the not so good and the inbetween.. in other words here are this week's five beauty reviews..

eyes/ Today I have two eye products for you. But before moving onto the star of the show, let's talk about the Rimmel Scandaleyes Thick and Thin eyeliner. Disclaimer: I am forever looking for a good drugstore eyeliner. I find gel eyeliners good, but very messy and time consuming, so I tend to reach for pen liners for my everyday dose of cat eyes. So when I saw that little number hanging out in the Rimmel counter i knew i had to try it. I am a hudge fan of the Scandaleyes range: I have tried the eye kohls, the jumbo eyeshadow pencils and the liquid eyeshadows and I absolutely fell in love with them all. However this liner was a disappointment: it feels like it has dried out even if it is brand new and it's very hard to work with. Something that is on the complete opposite end of the scale is my new favorite thing ever, the Urban Decay Naked Palette. Queue me stating the obvious: like every other lucky owner of this make up item i think the eyeshadows are super pigmented and buttery and easy to blend, the color range is exquisite and allows to create a huge variety of eye looks, from everyday to smokey. Yes, I recommend it to you, to your mum and her sister and even her dog.

lips/ Just one lip product, but i promise it's very good. The Rimmel (again) Exaggerate Full color lip liner is 063 East end snob. A lot of words, I know. I first heard about his lip liner a year ago, in one of Amelia Liana 's youtube videos where she pointed out that it was a perfect dupe for her favorite Charlotte Tilbury Lip Cheat lip liner in Pillow Talk. I have been searching for it ever since, and this month I finally found it. It's very pigmented, creamy and perfect to obtain a mock-fuller lip. The pink shade is very cool toned, but surprisingly flattering. Thanks Amelia!

face/ The first product is the KIKO Natural Concealer. I've had this hanging atound in my make up collection for months but never properly tried it.. until Lily Pebbles used it in one of her tutorials. It's very creamy and hydrating ad has quite a lot of coverage for a drugstore concealer. Plus it's very cheap and the packaging is super tiny and travel friendly. The other product I am going to mention is the Debby Powder Experience Matt&Fix Powder in Transparent. This product was featured in one of Mr Daniel Makeup's videos. He is a really amazing italian make up artist, so I trusted his opinion and decided to replace my usual Rimmel Stay Matte Powder with this one. I really like the effect it gives: very airbrushed and flawless. It fills in pores slightly and matifies without taking away the natural glow of the skin. I am not so sure about longevity or the very overpowering fragrance, but i feel like it's a good all-rounder.




ita/Oggi discutiamo un mucchio di nuove aggiunte alla mia collezione make upAgosto è il mese del mio compleanno, e devo dire che quest'anno sono stata davvero viziata dai miei amici e parenti. Inoltre, settembre è il mese delle grandi pulizie, del riordino selvaggio e del back to school così mi sono sbarazzata di un sacco di cose, tra cui vecchio makeup, e naturalmente ho avuto bisogno di colmare le lacune appena create con altri pezzi nuovi di zecca. La buona notizia è che ora mi sono fatta un opinione da condividere con voi... Visto? Lo faccio per la scienza.
Quindi ecco a voi il meglio, il non così buono e tutto ciò che è via di mezzo... in altre parole ecco le cinque recensioni di questa settimana...



occhi/ Due prodotti per voi. Ma prima di passare alla star dello showparliamo dell'eyeliner Rimmel Scandaleyes.  Disclaimer: sono sempre alla ricerca di un buon eyeliner economico. Trovo che il gel eyeliner sia in grado di creare l'effetto migliore, ma è molto disordinato e troppo complicato da applicare per tutti i giorni, quindi preferisco quello in penna per il mio trucco di tutti i giorni. Così quando ho visto questo prodotto nello stand Rimmel ho subito deciso di provarlo. Sono una fan sfegatata della gamma Scandaleyes: ho provato le matite kohl, I matitoni ombretto e gli ombretti liquidi e li amo tutti. Tuttavia questo prodotto è stato una delusione: sembra secco ed aperto da tempo anche se è nuovo di zecca ed è molto difficile da lavorare.  Opinione completamente opposta per il prossimo prodotto, ovvero la mia nuova cosa preferita, la Urban Decay Naked Palette. Affermerò l'ovviocome ogni altro fortunato possessore di questo prodotto penso gli ombretti siano super pigmentati, burrosi e facili da sfumare, la gamma cromatica è fantastica permette di creare un enorme varietà di look, da tutti i giorni alle smokey ., lo consiglio a te, a tua madre e sua sorella e anche al suo cane.



labbra/ Solo un prodotto, ma vi prometto che è molto buono. Il Rimmel (di nuovo) Exaggerate matita labbra nel colore 063 East end snob. Ho sentito parlare di questa matita per le labbra un anno fa, in uno dei video di youtube di Amelia Liana dove ha affermato che era un perfetto dupe per la sua matita labbra preferita, il Lip Cheat di Charlotte Tilbury in Pillow Talk. Da allora la ho cercata e ricercata, e questo mese ho l'finalmente trovataÈ molto pigmentata, cremosa e perfetta per ottenere un effetto labbra carnose. La nuance rosa è molto freddama sorprendentemente non sbatte. E poi dura tutto il giorno.. Grazie Amelia!



viso/ il primo prodotto è il Natural Concealer di KIKO. Questo prodotto gironzolava da un po nella mia vanity, ma non mi aveva mai incuriosito a tal punto da provarlo come correttore quotidiano. Fino a quando Lily Pebbles lo ha usato in uno dei suoi tutorial. Molto cremoso e idratante ha un sacco di copertura per un correttore economico. In più il packaging è super minuscolo e perfetto per viaggiare. L'altro prodotto è la cipria translucida Matt & Fix di Debby. L'ho sentita nominare per la prima volta da Mr Daniel Makeup in uno dei suoi video qualche mese fa. E' un make-up artist davvero incredibile, quindi mi sono fidata e ho deciso di sostituire la mia solita Rimmel Stay Matte. Mi piace molto l'effetto che : molto aerografato e impeccabile. Va a riempire i pori leggermente e opacizza senza intaccarne lo splendore naturale della pelle. Non so se mi convincono la longevità o la fragranza molto forte,ma sicuramente per chiarire le idee ho solo bisogno di testarla un altro pò.


Design by | SweetElectric